Cruisen in de bergen.

4 juli 2019 - Phayao, Thailand

Deze morgen hebben we genoten van een lekker ontbijt. Zalig zo eten bij mensen thuis. Daarna op weg naar het busstation, maar wat blijkbaar niet meteen verstaan werd, want hij stopte bij het treinstation. Gelukkig waren we nog op tijd om onze bus van half 10 te halen. Wat we ons nog herinnerde van de vorige keer was dat het koud is op de bus met de airco. Lange broek, dichte  schoenen, trui en maar op weg. We hadden films gedownload om de vele uren te overbruggen. Er zijn niet veel films gekeken.  In de bergen was de weg op vele plaatsen op en in restauratie. Achteraf bekeken waren die zandwegen waar de chauffeur trager moest rijden  nog niet zo slecht. Wanneer de weg "goed" was, dacht je dat je uit je stoel viel bij het draaien en de vering had al heel lang betere tijden gekend. De snelheidsmeter op de bus werkte niet, maar geen paniek, het gepiep gaf wel aan wanneer er te hard gereden  werd.

Dat wordt straks weer naar de massage...

Joepie! Aangekomen in Laos!

De grensovergang was vrij kalm. Je krijgt je stempel als je uit Thailand gaat, moet dan verplicht de bus nemen voor 20 bath. Dan ga je over de brug en wanneer je aan komt is de desk van visa on arrival gesloten. Maar geen nood voor 1 dollar komt er iemand achter de desk en wordt alles nog geregeld. Buiten de 35 dollar voor het visa wel te verstaan. 😉

Dan sta je aan te schuiven bij de paspoortcontrole en mogen de toeristen als het te lang duurt verder. Lucky us. 🤗

We hebben in het stadje wel lekker gegeten en gedronken voor nog geen 10 euro. Alles voor de slow boat voor morgen is geregeld. Twee dagen genieten van de natuur!

By the way, bij de foto's even naar beneden scrollen en je kan de tekst lezen.  😊

1. Anja:
    4 juli 2019
    Amaai, wat een belevenissen. Vol avontuur! Geniet er maar goed van.